ЛОР дәрігер неліктен ата-аналар балалардың аудиологиялық скринингін елемеуге болмайтыны жөнінде айтып берді.

Алматы қаласы № 8 қалалық емханасының отоларинголог дәрігері Улукбек Назарович Гаипов ата-аналарды балалардың есту деңгейіне ерте жастан бастап назар аударуға шақырады.

«Баланың есту проблемаларына байланысты дамуында артта қалуына жол бермеу керек! Бізде кохлеарлы имплантацияға дейін есту мүшелерінің ең күрделі патологияларын диагностикалау және емдеу үшін барлық жағдайлар жасалған. Егер ата-аналар баланың нашар еститініне күмәнданса, дереу ЛОР дәрігерімен кеңесу керек. Көптеген себептер орын алуы мүмкін: қарапайым күкірт тығыны, одан тазартқаннан кейін бала қайтадан жақсы естиді – есту қабілеті қалпына келеді. Мысалы, жиі ауыратын балаларда аденоидты құбылыстар қоздырады, соның негізінде есту қабілеті жоғалуы мүмкін. Немесе мұрынға байланысты ауру: құлақ қалқанының артында сұйықтық жиналады, есту де нашарлайды, сұйықтық сорылғаннан кейін – есту қабілеті қалпына келеді. Вирустық сипатта есту проблемалары да туындауы мүмкін. Ата – аналар, балабақшадағы тәрбиешілер, мектептегі мұғалімдер, жалпылай айтқанда, балалармен жиі байланыста болатын адамдар естуі қабілетіне назар аударуы керек. Пациенттің немесе ата-ананың шағымдарына сүйене отырып, ЛОР дәрігер тексергеннен кейін бала сурдолог дәрігерге жіберіледі. Одан кейін онымен сурдолог айналысады. Аудиометрия жүргізіледі және қорытындысының негізінде диагноз қойылады және емдеу жүргізіледі» – дейді Улукбек Гаипов.

Алматы қаласының №8 емханасында күн сайын аудиометрия жүргізіледі – бұл жаңа туған нәрестелер мен ерте жастағы балалардағы есту бұзылыстарын анықтаудың жалғыз және тиімді әдісі болып табылатын есту қабілетінің скринингі. Есту патологиясын уақтылы анықтау үшін аудиометрия кабинеті аптасына бес күн жұмыс істейді. Алдыңғы тексеру нәтижелеріне қарамастан, 1 жасқа дейінгі балалар тоқсан сайын, ал 3 жасқа дейінгі балалар жылына екі рет аудиологиялық скринингтен өтуі керек.

«Ата -аналардың зейінді болып, мұқият назар аударуы маңызды рөл атқарады. Баланың сыбдырға, дүрсілге және басқа дыбыстарға назары бар екендігін бақылау керек. Бірақ үш айға дейін айқын белгілер болмауы мүмкін. Есту өткірлігі үнемі 1 айдан 1 жасқа дейін, 1 жастан 2 жасқа дейін, 2 жастан 3 жасқа дейін және 6 жасқа дейін тексеріледі. Жаңа туған нәресте перзентханада аудиоскринингтен өтпеген жағдайлар бар және шығару кезінде ұсыныс қағаздарында осы сәтті белгілеп өту керек. Кейіннен ата-аналар тіркелген жері бойынша емханаға жүгінеді және аудиоскринингтен өздері өткізеді», деп атап өтті ЛОР дәрігер.

Барлық жаңа туған нәрестелер міндетті түрде перзентханада аудиологиялық скринингтен өтеді, дәрігер теріс нәтиже шықса қорықпауға кеңес береді. Сыртқы құлақ арнасында күкірттің болуы, құлақ дабылы қуысында шарана сұйықтығының болуы, тексерудің идеалды емес шарттары (әдіс шуға өте сезімтал) теріс зерттеуді тудыруы мүмкін. Сондықтан ауруханадан шыққаннан кейін емханада қайта тексерілу қажет.

«Баланың дамуының басталуын мұқият бақылап, жіберіп алмау керек-бұл нәрестелерге қатысты. Бала ата-анасының баламен сөйлесетінін білуі керек, ол қоршаған әлемді дауыс арқылы біледі, эмоцияларды дыбыстар арқылы алады. Бұл 5 минуттан аспайтын өте қарапайым және оңай тексеру түрі. Баланың құлағына белгілі бір сигналдар беретін сенсор енгізіледі, ал ішкі құлақтың жасушалары өз кезегінде отоакустикалық эмиссия деп аталатын жауап тітіркендіргішін тудырады. Тест есту жүйесінде қандай да бір патологияның бар-жоғын анықтауға мүмкіндік береді. Бұл жерде сәулелену жоқ, скринингтен бас тартуға объективті себеп жоқ, бұл тіпті вакцинация емес, тек құлаққаппен зерттеу түрі болып табылады. Бас тартуға ешқандай себеп жоқ. Егер сіздің балаңыздың жасы аудиоскринингтен өту үшін қолайлы болса, сіз жай ғана емханаға барып, баланың денсаулығы үшін тексеруден өтуіңіз керек. Зерттеуде ешқандай асқынулар болмайды және ағзаға кері әсер етпейді. Егер сіз аудиоскринингті өткізіп алсаңыз және патологияны немесе есту қабілетінің жоғалуын анықтауға мүмкіндік бермесеңіз, онда Сіз нәрестенің қалыпты дамуына мүмкіндік бермейсіз,», – деп қорытындылады маман.